Home » , » MIMPI RASULULLAH S.A.W

MIMPI RASULULLAH S.A.W

Written By Unknown on Tuesday, November 18, 2014 | 8:24 PM



\
Suatu saat, ada orang yang ingin sekali bertemu dengan Nabi saw di mimpinya, tetapi keinginannya itu tak pernah terkabul; meskipun ia telah berusaha amat kuat dan keras. Ia meminta nasihat kepada seorang sufi. Sufi itu menjawab, Anakku, pada Jumat malam nanti, banyak-banyaklah kau makan ikan masin, tunaikan solatmu, dan langsunglah engkau pergi tidur tanpa minum air walau sedikit pun. Keinginanmu akan dipenuhi.

Orang itu pun melaksanakan anjuran si sufi itu. Setelah makan, ia langsung tidur. Sepanjang malam ia bermimpi terus menerus minum air daripada puluhan mata air. Pada keesokan harinya , ia bergegas menemui sufi itu, Wahai Maulana, aku tidak dapat melihat Nabi dalam mimpiku. Aku begitu kehausan sehingga yang aku impikan hanyalah minum air dari puluhan mata air. Sekarang pun aku masih terseksa dengan rasa dahaga.

Si sufi berkata padanya, Makan ikan masin telah memberimu dahaga yang begitu menyeksakan sehingga sepanjang malam engkau hanya bermimpi tentang air minuman . Sekarang kau harus merasakan dahaga yang sama akan Rasul-Nya, barulah engkau boleh melihat anugerah terindah.
Share this article :
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. SUATU PERJALANAN MAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger