Home » , » DOA DAN PETUA UNTUK MEMBUKA HATI ORANG SUPAYA CEPAT MEMBAYAR HUTANG.

DOA DAN PETUA UNTUK MEMBUKA HATI ORANG SUPAYA CEPAT MEMBAYAR HUTANG.

Written By Suatu Perjalanan Maya on Monday, July 22, 2013 | 9:35 AM

KAEDAH 1

Hendaklah dilakukan Solat Sunat Tahajud dahulu.

Selepas bacaan Surah Al-Fatihah pada raka’at Pertama dan Kedua bacalah :


1. Surah Al-Insyirah 3X ( Alam Nashrah )

2.Surah An-Nas 4X ( Qul a'u zubirabin nas )

3. Surah Al-Ikhlas 7X (Qul Huwallah hu ahad )


Selepas selesai solat hendaklah berzikir seberapa banyak yang boleh sambil berniat di dalam hati supaya dibukakan dan dilembutkan hati si anu untuk membayar hutang kita. Insyaallah jika diizinkan Allah cepatlah kita dapat menerimanya.

Zikir nya :

Allah Humma Inni, A’u zubikamin, Gholabatid daini, Wasyamatatil, Aqda’a 


KAEDAH 2

Petua supaya peminjam duit tu bayar hutang kepada kita; baca surah Yaasin. Pada setiap sebutan perkataan “mubin”, berhenti seketika dan berdoa sambil menyebut nama orang yang berhutang dengan kita tu.

Setiap kali bacaan kita bertemu dengan perkataan “mubin”, maka kita akan berdoa sambil menyebut nama orang berkenaan.

Terdapat sebanyak 9 Kali sebutan perkataan “mubin” dalam surah Yaasin. Jadi kita akan berdoa sambil menyebut nama malaun yang liat nak bayar hutang dengan kita itu.

Kepada rakan-rakan yang berhadapan dengan masalah kesukaran menuntut bayaran hutang, bolehlah mencuba cara ini. Jom ramai-ramai kita pakat cuba!

(Ustaz Kazim Elias)

Share this article :

+ comments + 22 comments

Anonymous
October 7, 2013 at 4:28 PM

Assalamualaikum ustaz . Saye tak tahu sembayang saye tak tahu bace yaasin , mcm mne ni ustaz ?

October 10, 2013 at 8:32 PM

Wsalam sahabat.. Jangan risau sekarang banyak kemudahan untuk belajar Membaca Al-Quran & solat.. digital Al-quran pun ada. Belajarlah pelahan2 selagi Allah masih bagi ruang waktu...

Anonymous
October 14, 2013 at 1:39 AM

Saye ade terfikir nak donwload app al quran tu, harap saye sempat belajar semue tu . Skrg sye tgh nk belajar mandi wajib, agak nye bile lah org tu nak bayar hutang, -,-'

October 16, 2013 at 4:08 AM

Assalamualaikum ustaz. Terime kasih sebab buat blog ni. :)

October 16, 2013 at 11:11 AM

sama2 semoga info2 ini mampu memberi pedoman buat kita..

xpe sahabat buat pelahan2 Allah maha pengasih & penyanyang janji kita nak berubah dan belajar..

Allah sentiasa Maha pengampun yang peting kita kena beradakan diri dalam belajar kalau Allah jemput sekalipun Dia akan pasti mengampunkan dosa-dosa kita kerana kita dalam proses belajar & kembali..

Bersyukur dan berterima kasih Banyak2 kerana kita miliki Tuhan Yang amat2 Maha penyanyang dan Pengasih dan Maha pengampun

December 20, 2013 at 11:02 PM

sy dh amalkan petua yg ke-2..alhamdulillah..allah makbulkan doa sy...;)

Anonymous
December 29, 2013 at 6:36 PM

terima kasih atas entry ini..sy nk cuba buat..soga si malaun tuh akan bayar...

Anonymous
December 29, 2013 at 8:16 PM

salam..ustaz boleh x kita wak solat tuh n baca yasin bila time doa tuh sebut banyak nama malaun2 yg payah byar hutang kita tuh..ke terhad satu surah yasin utk sorg malaun saja.

April 15, 2014 at 11:17 AM

Salam ustaz...Kalau si penghutang itu bukan Islam..Boleh juga ke diamalkan

Anonymous
April 30, 2014 at 8:35 PM

salam suatu pejalanan maya....

terima kasih....

izinkan saya bertanya....
surah yaasiin ada 7 mubin kan?

June 3, 2014 at 7:32 AM

Assalamualaikum ustadz, kalau misalnya saya berhutang pada orang lain dan saya sudah membayarnya, tapi karena orang itu uangnya banyak, dia lupa dan mengatakan bahwa saya belum bayar hutang padahal hutang itu bagi saya jumlahnya sangat besar, jadi apa yang harus saya baca ustad agar orang itu ingat bahwa saya sudah bayar hutang

June 24, 2014 at 9:26 AM

Ustaz stau sy ada 7x 'mubin' shja dlm yasin. Maaf klu silap. Marila sama2 cek. ^^

June 24, 2014 at 7:23 PM

iyer saya ada 7 mubin sahaja kesilapan masa menaip tu..

7 Mubin dalam surah Yasin


1) Ayat 12 = Mubin Pertama

"Sesungguhnya Kami menghidupkan orang-orang yang mati, dan Kami tuliskan segala yang mereka telah kerjakan serta segala kesan perkataan dan perbuatan yang mereka tinggalkan. Dan (ingatlah) tiap-tiap sesuatu kami catitkan satu persatu dalam Kitab (ibu Suratan) yang jelas nyata."
.

2)Ayat 17 = Mubin Kedua

“Dan tugas Kami hanyalah menyampaikan perintah-perintahNya dengan cara yang jelas nyata”.
.

3)Ayat 24 = Mubin Ketiga

“Sesungguhnya aku (kalau melakukan syirik) tentulah aku pada ketika itu berada dalam kesesatan yang nyata."
.

4) Ayat 47 = Mubin Keempat

Dan apabila dikatakan kepada mereka:” Dermakanlah sebahagian dari rezeki yang dikurniakan Allah kepada kamu”, berkatalah orang-orang yang kafir itu kepada orang-orang yang beriman (secara mengejek-ejek): ” Patutkah kami memberi makan kepada orang yang jika Allah kehendaki tentulah Ia akan memberinya makan? Kamu ini hanyalah berada dalam kesesatan yang nyata”.
.

5)Ayat 60 = Mubin Kelima

“Bukankah Aku telah perintahkan kamu wahai anak-anak Adam, supaya kamu jangan menyembah Syaitan? Sesungguhnya ia musuh yang nyata terhadap kamu!
.

6)Ayat 69 = Mubin Keenam

(Nabi Muhammad bukanlah penyair) dan Kami tidak mengajarkan syair kepadanya, dan kepandaian bersyair itu pula tidak sesuai baginya. Yang Kami wahyukan kepadanya itu tidak lain melainkan nasihat pengajaran dan Kitab Suci yang memberi penerangan;
.

7)Ayat 77 = Mubin Ketujuh


Tidakkah manusia itu melihat dan mengetahui, bahawa Kami telah menciptakan dia dari (setitis) air benih? Dalam pada itu (setelah Kami sempurnakan kejadiannya dan tenaga kekuatannya) maka dengan tidak semena-mena menjadilah ia seorang pembantah yang terang jelas bantahannya (mengenai kekuasaan Kami menghidupkan semula orang-orang yang mati),

Anonymous
August 11, 2014 at 8:40 PM

Bagaimana orang yg kita meminta nya untuk menyiapkan baju kurung, sehingga 6bln baju tersebut belum diserahkan, apabila ditanya, beliau memberitahu terlupa nak bawa, bolehkah kita amalkan surah yasin dan berdoa semasa berjumpa 7 mubin ini

Anonymous
August 13, 2014 at 10:54 PM

Ustaz...iktiar tersebut bole tak di guna kan untuk seseorg yg x mahu memberi hak sepatutnya kepada saya..contohnya tidak mahu memberikan hak penjualan harta peninggalan arwah ibu kepada saya

August 19, 2014 at 2:25 PM

bukankah surah An-Nashr itu "izaza anashrullah..." ?

Anonymous
September 29, 2014 at 10:50 PM

Macam mane pule mqnusia nak pernah solat.

Anonymous
September 29, 2014 at 10:55 PM

Nah itu dia bahaya amalan tanpa guru. BAHAYA !!!! Buat sesat seseorang. Yg kasih ini amalan saja gak pernah menampakkan diri dan membalas comment yg masuk. Intinya berdoa sm Allah dan yakin pasti Allah qobul.

October 8, 2014 at 11:08 AM

Amalan ini tiada yang sesatnya...

Semua berasaskan Al-Quran, doa dan amalan rutin para Soleh dan solehah terdahulu

Namun Ayat-ayat dan amalan ini tidak berkuasa yang berkuasa hanya Allah S.W.T dan semuanya akan dimakbulkan hanya dengan Izin Allah...

Jika kita sendiri tidak yakin dengan kekuasaan Allah bagaimana Allah mahu memakbulkan permintaan anda..

Jika kita sendiri tidak menjaga hubungan dengan Allah tidak solat, puasa dan sebagainya bagaimana Allah ingin memakbulkanya..

Namun Rahmat dan kasih sayang Allah pada hamba-hambaNya telalu agung dan tiada taranya walaupun sederhaka, seleka dan secuai mana hambaNya dia tetap memberi dan memakbulkan...

April 20, 2015 at 12:14 AM

Mohon untuk diperjelas "surat An-nas atau An-nashr?"

May 27, 2015 at 3:27 PM

Sevgili İnsanlar Merhaba
  Ben Bayan Jane Morrison ben o geldi hiçbir umut olduğunu düşündüm benim ve ailem için yaptım ve bana düşük faizli kredi seviyesi bize ben hiç düşünmemiştim% 1.5 getirerek tekrar canlı hissettiriyor ne için gerçekten minnettarım, çünkü Mrs bettyjune ben bu mektubu yazmak benim rahmetli kocam meslektaşım nihayet, bana şirkette güvenli bir kredi almak iyi bir anne iyi bir yardımcı anne Mrs Morrison beni tanıştırdı kadar hala Net samimi kredi kredi olduğunu, bu, ben bu fırsatı kullanmak istiyorum değildi demek teşekkür ederim ve Tanrı sizi korusun devam edecek çünkü orada ben (janemorrisonloanfirm @ aracılığıyla Jane Morrison bir e-posta göndermek için tavsiye herhangi bir miktar kredi arıyorsanız eğer öyleyse bana çok zaman kaybetmeden benim kredi almak yardımcı olmak için gmail.com) Daha fazla bilgi için Hepinize başarılar diliyorum bettyjunewheeler@gmail.com yoluyla bana ulaşın

Anonymous
July 5, 2015 at 2:49 AM

Saya ni ramai sangat yang berhutang ngan saya n nilainya cecah ribuan ringgit. Sy sedih sgt sebab bila tuntut hutang org berketas x nak bayar.

Post a Comment
 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. SUATU PERJALANAN MAYA - All Rights Reserved
Template Created by Creating Website Published by Mas Template
Proudly powered by Blogger